Luftkompressor.

  • 1.使用压力电缆和低压压力分配器断开空调压缩机。

    2.高压系统绝缘:

    1) 绝缘表已转换为 500V/1000V 测量值。这取决于车辆的高压系统。如果使用低于 500V 的系统,则应用 1000V 扩展。

    2) 将断开的压缩机端子连接到驱动器的末端和负极。图中的曲线显示电阻值> 550MΩ。根据绝缘值,电阻通常为500Ω/V。车辆的电压为400V,最小电阻为20MΩ,这是车辆适用的可靠值。如果距离小于此值,则压缩机有故障,建议更换。

    ** * 注意:低压区域无需进行绝缘测试。当前电压可能会干扰高压系统的电路。

    3. 检查高压连接器两端是否短路。如果短路,可能表明压缩机电路损坏,建议更换压缩机。如果不再有短路,请继续。

    4.IGBT及检查空调压缩机。

    它是通过测量支架正负两端之间的压力损失来确定的。用怀表测量极性。点:正极到达负高压点,负极到达正极。同时,IGBT压缩机和电机在正常情况下应正常,如左图所示

  • Doller Post ... nur ist mein Chinesisch grade ein bissel eingerostet

    Nicht mal Google Übersetzer kennt das.. :D


    Please write in englisch, this forum ist not able to help you, when you write in this type of language.

    Grüße aus dem Taunus in Hessen

    G80 M3 Comp. x-drive, Skyscaper Grey

    i4 40e (Firmenfahrzeug), Nach 15 Monaten Wartezeit Mitte 2023 ausgeliefert

    Porsche Cayenne GTS E3 (10/21), Dolomitensilbermetallic, PCCB

    G02 LCI X4 30i (Hundeauto)

  • Nicht mal Google Übersetzer kennt das.. :D


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    Der Google Übersetzer auf dem iPhone kann das übersetzen:


    1. Den Klimakompressor mit Druckkabel und Niederspannungsverteiler abklemmen.

    2. Isolierung des Hochvoltsystems:

    1) Die Isolationstabelle wurde auf einen 500-V/1000-V-Messwert umgerechnet. Dieser ist abhängig vom Hochvoltsystem des Fahrzeugs. Bei einem System unter 500 V wird eine 1000-V-Verlängerung angewendet.

    2) Den abgezogenen Kompressoranschluss mit dem Minuspol des Treibers verbinden. Die Kurve in der Abbildung zeigt einen Widerstandswert > 550 MΩ. Gemäß Isolationswert beträgt der Widerstand üblicherweise 500 Ω/V. Die Fahrzeugspannung beträgt 400 V, der Mindestwiderstand 20 MΩ – ein zuverlässiger Wert für das Fahrzeug. Unterschreitet der Abstand diesen Wert, ist der Kompressor defekt und sollte ausgetauscht werden.

    ** * Hinweis: Im Niedervoltbereich ist keine Isolationsprüfung erforderlich. Die Spannung kann den Stromkreis des Hochvoltsystems stören.

    3. Prüfen Sie, ob an beiden Enden des Hochspannungssteckers ein Kurzschluss vorliegt. Ein Kurzschluss kann auf eine Beschädigung des Kompressorkreises hinweisen. Es wird empfohlen, den Kompressor auszutauschen. Liegt kein Kurzschluss vor, fahren Sie bitte fort.

    4. Prüfen Sie den IGBT und den Klimakompressor.

    Dies wird durch Messen des Druckverlusts zwischen dem Plus- und Minuspol der Halterung ermittelt. Verwenden Sie eine Taschenuhr, um die Polarität zu messen. Punkt: Der Pluspol berührt den Minuspol der Hochspannung, der Minuspol den Pluspol. Gleichzeitig sollten IGBT-Kompressor und -Motor unter normalen Umständen einwandfrei funktionieren, wie in der linken Abbildung dargestellt.

  • Omg......How did it come to this?!Can I send the English?


    1. Unplug the high-voltage plug and low-voltage plug of the air conditioning compressor.


    2.Check the insulation of the high-voltage system:


    1) Adjust the insulation meter to the 500V/1000V range. It depends on the vehicle's high-voltage system. If the vehicle has a system below 500V, use the 500V range; if it is a 500-1000V system, use the 1000V range.


    2) Connect the positive pole of the insulation meter to one end of the compressor's high-voltage connector, and the negative pole to the housing. As shown in the figure, the measured value should be >550MΩ. The specified insulation value varies with different vehicle models, generally 500Ω/V. For example, if the vehicle has a 400V system, the minimum should be 20MΩ, but the specific value should refer to the definition of the vehicle manufacturer. If the insulation value is lower than this value, it indicates a compressor failure, and it is recommended to replace the compressor.


    **Note**: The low-voltage system does not need to be tested for insulation. The instantaneous output voltage of the insulation meter is very high, which will damage the low-voltage system circuit.


    3. Check whether the positive and negative poles of the high-voltage connector are short-circuited, as shown in the figure. A short circuit indicates damage to the compressor circuit, and it is recommended to replace the compressor; no short circuit indicates normal, and then proceed to the next step.


    4. Check the IGBT and motor of the air conditioning compressor control board.


    It is determined by measuring the voltage drop between the positive and negative poles of the high-voltage connector. Adjust the multimeter to the diode range. The positive pole of the multimeter touches the negative high-voltage terminal, and the negative pole touches the positive high-voltage terminal. If there is a normal voltage drop, it can be confirmed that the compressor IGBT and motor are basically normal, as shown in the left figure (the right figure is the air conditioning compressor control board).


    5. The scroll disc of the air conditioning compressor is prone to damage, and the characteristic of damage is abnormal noise .


    The main reasons for the damage of the air conditioning compressor scroll include excessive moisture, excessive impurities, oil shortage or insufficient lubrication, motor damage, liquid hammer, high-temperature burnout, etc.


    6. Compressor stator damage. The main reasons for stator damage include burned motor coils, poor condenser heat dissipation, exhaust valve leakage, stator winding insulation layer damage (short circuit) and open circuit.


    The following figure shows the rotor and rotor coil:


    **Note**: Before disassembling and inspecting the air conditioning compressor, the refrigerant inside should be recovered. After the inspection is completed and installed, the refrigerant inside should be refilled. Due to different vehicle models, the filling amount refers to the maintenance manual of the corresponding vehicle model.